Klient McDonald's Slovensko

Termín január 2018 – december 2019

Natívna rubrika značky McDonald’s v spolupráci s denníkom Sme

Zadanie

McDonald’s je spoločnosťou číslo jeden, keď sa povie „rýchle občerstvenie“. Dá sa povedať, že je to priama asociácia. Je ikonou medzi svetovými značkami, ktorá prešla už dlhú cestu a je za ňou úctyhodne úspešný biznis príbeh. Tak, ako ľudia túto značku milujú, rovnako tak ju ľudia aj hejtujú. Presný dôvod? Neexistuje… Ak sa však značka stane ikonou, tak sa prirodzene stáva, že začne „narážať“. Na plagiátorov, dezinformácie, konšpiračné teórie, povrchný úsudok, nesprávne zovšeobecňovanie. McDonald’s je v tomto smere ľahký terč. Veď predsa za všetko môže „nezdravý“ McDonald’s. Jednoduché, ale nepravdivé… McDonald’s nemá žiadnu regionálnu výnimku a všeobecné nepravdy neobchádzajú ani Slovensko. Budovať a podporovať dobrú reputáciu McDonald’s je úlohou našej PR práce každý deň. V roku 2018 sa nástrojom na napĺňanie tohto cieľa stala vlastná rubrika McDonald’s v natívnej sekcii denníka Sme.

Realizácia

Rubrika SME Poctiví, ako sme ju nazvali, mala za cieľ viacero vecí naraz. V prvom rade išlo o to, že atraktívnym obsahom, ktorý je spracovaný natívnou redakčnou formou, sme sa usilovali o eliminovanie základných predsudkov voči značke McDonald’s a o racionálne argumentovanie, prečo je Mekáč OK. Potrebovali sme čitateľom povedať a ukázať, že hranolky sú so zemiakov, že nugetky sú z kuracieho mäsa tej najvyššej kvality, že v burgroch je 100 % hovädzie. A to priamo z fabrík dodávateľov.

V druhej rovine išlo o to, aby čitateľ navnímal celkový systém fungovania spoločnosti, ktorý je do detailu premyslený, kontrolovaný cez prísne štandardy od poľa až na vidličku a že prvoradými hodnotami sú kvalita, bezpečnosť a prísne hygienické pravidlá. Tu sme ukázali, že to neplatí len pre McDonald’s, ale že pravidlá platia pre každého, kto je súčasťou reťazca McDonald’s.

Po tretie, bolo dôležité, aby ľudia vedeli, že to, čo v ponuke McDonald’s reštaurácií nájdu, má z veľkej časti lokálny pôvod a že Mekáč je de facto „náš“. Last, but not least. Za úspechom Mekáču je prepracovaná firemná kultúra, v ktorej sa zamestnanci cítia naozaj dobre. Aj to sme čitateľom sprostredkovali napríklad tým, že sme medzi zamestnancov na brigádu vyslali redaktora denníka Sme, ktorý sprostredkoval svoje skúsenosti cez vlastný natív. Čerešničkami boli aj rôzne témy Mekáču v presahu na lifestyle.

Rubrika obsahuje dvojaký obsah – články a reportáže spracované redakciou a články, ktoré pripravoval Mekáč, čiže my ako agentúra.

Výsledky

Nami nastavené témy, ako i forma ich spracovania vyprodukovali nadštandardné čísla čítanosti. Naše články postupne prekonávali všetky dosiaľ dosiahnuté rekordy SME Creative v celej histórii projektu. Do pozitívnych výsledkov prispel aj fakt, že rubrika bola nastavená ako dlhodobá. Čítanosť článkov zvyšoval aj ich spôsob zalomenia – každý článok odkazoval na iné zaujímavé témy, ktoré sme spracovali. Rubrika bola vo sfére marketingu & PR viackrát médiami zmienená ako „good learning point“.

Top článok: Najčítanejšou bola téma hranoliek v Mekáči s presstripom do poľského závodu Farm Fritz, kde sa hranolky pre Mekáč pripravujú. Jeho čítanosť bola (7.9.2018): 111 747. Bol to 2. historicky najčítanejší článok v SME Creative vôbec.