Klient Ultra Premium Brands Slovakia
Termín máj – jún 2024
Komunikácia partnerstva ikonickej značky Campari s novým filmovým festivalom, PR podpora, kreatívny koncept zapojenia známych dizajnérov, vytvorenie špeciálnej ceny Campari
Východisko
Pre klienta Ultra Premium Brands, ktorý na Slovensku aj v Českej republike zastrešuje distribúciu legendárnych talianskych aperitívov Aperol, Campari a nealko nápoja Crodino, sme začali pracovať postupne projektovo od roku 2023. Keďže sýtočervený drink Campari je už tradične a dlhodobo súčasťou známych festivalov v Cannes či v Karlových Varoch, bolo prirodzené, že klient hľadal podobné prepojenie aj na Slovensku.
Zadanie
To mu takpovediac padlo do lona, keď ho oslovili organizátori prvého ročníka June Film Fest s ponukou na partnerstvo. Veď uznajme, ktorá zo značiek alkoholu sa vám automaticky vynorí pri spomenutí festivalov ako KVIFF či Cannes? Byť partnerom festivalu, mať na evente svoje logo a venovať finančné či materiálne prostriedky na jeho podporu je jedna vec, ale zažiariť a nájsť medzi množstvom partnerov výnimočné miesto, to už bola úloha pre agentúru. Fakt, že išlo o prvý ročník festivalu, ktorý ešte na Slovensku nemá svoju históriu, nám paradoxne hral do karát. Mali sme väčšiu slobodu v kreatíve a aj na strane organizátorov sa stretla s pochopením. Preto sme vymysleli koncept, ktorý prepojil vášnivú červenú ukrytú v každom dúšku ikonického aperitívu, s líniou festivalu. Nenásilne a podprahovo sa vinul každým dňom, od slávnostného začatia festivalu na červenom koberci, cez večerné Campari JuFF Nights, až po unikátne ocenenie v podobe krvavočervenej brošne pre mladú talentovanú herečku.
Realizácia
Dohliadli sme na to, aby bol partner festivalu, Campari, ako jeden z mála partnerov prítomný už na tlačovej konferencii v OC Nivy. Pre novinárov sme pripravili darčekové balíčky, kde sme okrem nápoja a drobností hosťom priložili aj jasnočervené napichovacie náušnice od dizajnérky SKVOST, Lucie Šimončičovej. Tie mali jednak ladiť so značkou, s červeným kobercom, ale boli aj akýmsi teasingom k vyvrcholeniu festivalu, k oceneniu Campari.
Samozrejmosťou bolo, že klient poskytol na otvárací ceremoniál v kine Hviezda, ako aj v Divadle Jána Palárika, svoj exkluzívny bar s drinkmi namiešanými z aperitívu Campari. O hostí sa starali profesionálni barmani, ktorí nielen perfektne kokteily namiešali, ale aj poradili a vytvárali tú správnu atmosféru. Bar bol každý večer prístupný aj verejnosti v rámci tematických Campari JuFF Nights v známom Malom Berlíne. Vášnivú červenú sme vniesli aj priamo na pódium do outfitu moderátorky úvodného večera Adely Vinczeovej, ktorý vyšiel z dielne slovenského módneho návrhára Fera Mikloška. Ten so známou moderátorkou odetou v jeho módnej kreácii a so svojím do poslednej nitky zladeným sprievodom veľkolepo dorazil pešo ulicami Trnavy na miesto diania a zapózoval na červenom koberci. Nálada „Red Passion“ tiekla potokom, podobne ako ohnivočervené drinky.
Historicky prvou ambasádorkou festivalu JuFF bola mladá herečka Dana Droppová, laureátka ceny Slnko v sieti. V Trnave ju čakalo prekvapenie v podobe ďalšieho, špeciálne namieru vyrobeného ocenenia Campari za objavný talent nádejných filmových hviezd. Originálny autorský šperk SKVOST vytvorila podľa nášho zadania Lucia Šimončičová, známa slovenská dizajnérka. Symbolizuje vášeň a mladú krv vo sfarbení ikonickej značky Campari, tradične sa spájajúcej so svetom umenia a filmu. Brošňu tvorí 22 kryštálov Swarovski a 485 korálok Miuki a návrh a realizácia trvala 3 mesiace.
Nechceli sme nechať nič na náhodu a publicitu Campari na festivale sme si poistili aj influencerskými spoluprácami. Vyberali sme s citom, osobnosti zo sveta filmu, módy, hudby a šoubiznisu, aby boli uveriteľné a priniesli svojim fanúšikom autentické zábery jednak z festivalu, ale najmä z jeho vášnivej červenej atmosféry.
Výsledky
Vzhľadom na to, že partnerstvo sme začali riešiť ani nie mesiac pred vypuknutím festivalu, pripravili sme solídne prepojenie filmovej a dizajnovej línie naprieč celým festivalom. Zapojenie Fera Mikloška bolo aj vďaka jeho charizme výbornou voľbou a pritiahol tú správnu mieru pozornosti na šaty v štýle „Red Passion“. Samotný festival vygeneroval cez 150 mediálnych výstupov, z toho Campari sa týkalo takmer 30, a to bez akejkoľvek finančnej podpory. Okrem toho sa vizuálne atraktívny bar a nápoje dostali na stovky ilustračných záberov z festivalu, takže si diváci a čitatelia tematiku filmu a červeného koberca prepájali s ikonickou červenou ukrytou v Campari.