Klient Mores Resort

Termín august – október 2023

Predstavenie ponuky letov teplovzdušným balónom, zrekonštruovanej kultúrnej pamiatky Kuszmannov bazár, press trip, mediálne vzťahy, zážitkový marketing

Východisko

Kuulinair, pod taktovkou nášho klienta, tatranského Hotela Lomnica, prináša na trh netradičný kulinársky koncept. Spojenie kvalitnej gastronómie a letu v teplovzdušnom balóne je novinkou, ktorú môžu záujemcovia vyskúšať od leta 2023. Neobyčajné dobrodružstvo v „originálnej reštaurácii“ sa odohráva v balóne, ktorý na Slovensku nemá obdobu, ani čo sa veľkosti týka. Štartuje sa z okolia Tatranskej Lomnice a počas viac ako hodinového letu sú podávané kulinárske špeciality priamo od šéfkuchárov z Hotela Lomnica.

Druhou atrakciou, ktorú sme zároveň promovali je Kuszmannov bazár. Je to už viac ako sto rokov, kedy si tu obyvatelia a návštevníci Tatranskej Lomnice mohli nakúpiť športové potreby či potraviny. Začiatkom augusta 2023 sa jeho brány opäť otvorili a Kuszmannov bazár privítal návštevníkov vo svojej remeselnej Pekárni s cukrárňou a reštaurácii PaB [pub]. Pre návštevníkov Tatranskej Lomnice sa tak opäť rozšírili možnosti kam sa vybrať za dobrým jedlom alebo pivom.  Šanca, že stretnú a odfotia sa s cisárom Františkom Jozefom, je viac ako stopercentná.

Zadanie

Predstaviť prostredníctvom médií širokej verejnosti unikátny 5* HOTEL LOMNICA, povestný svojou noblesou a špičkovými službami, ktoré neustále vylepšuje a rozširuje. Aktuálne to je ponuka letov balónom a otvorenie prevádzky Kuszmannov bazár. Klient preferoval spontánne a autentické PR výstupy, ktoré by novinári spracovali po absolvovaní nezabudnuteľného zážitku „na vlastnej koži“.

Realizácia

Oslovili  sme top médiá a žurnalistov, pozvali sme ich na exkluzívnu prehliadku Hotela Lomnica, zážitkový let balónom a stretnutie s cisárom Františkom Jozefom v Kuszmannovom bazári. Plánovanie termínov press tripu bola najnáročnejšia fáza realizácie. Nakoľko počasie v Tatrách je premenlivé, informáciu, či balón vzlietne a let sa môže uskutočniť, sme účastníkom vedeli na 100 % potvrdiť až hodinu pred odletom. To si vyžadovalo pochopenie a flexibilitu zo strany médií, ktorému predchádzala intenzívna komunikácia. Nadchnúť redaktorov pre tému bolo kľúčové, aby si aj na úkor osobného komfortu upravili flexibilne pracovný a osobný program, a podľa vývoja počasia vycestovali do Tatier podľa aktuálnych pokynov. V čase predvolebnej kampane boli mnohé médiá zaneprázdnené, o to väčšia výzva bolo naplniť kapacitu balóna v každom jednom klientom potvrdenom termíne. Taktiež koordinácia s pilotom a klientom si vyžadovala plné nasadenie agentúry a istú mieru improvizácie, pretože po ubytovaní účastníkov sa ich program press tripu menil vzhľadom na čas odletu balónom. Každý z termínov press tripu bol preto jedinečný a neopakovateľný, tak ako počasie a výhľady z balóna.

Novinári zažili buď neskutočne nádherný východ slnka a netradičné raňajky v oblakoch, alebo západ slnka s trojchodovou večerou a výhľadom na bežiace srnky v húštinách. Pristátie na lúkach pri Šuňave či čerstvo pooranej roli neďaleko Štrby bolo nad očakávania hladké vďaka dlhoročným skúsenostiam pilota. Zvyšný čas press tripu sme novinárom vyplnili exkurziou priestorov Hotela Lomnica, ktorej sa zhostila osobne pani riaditeľka. Zaujímavosti z jeho histórie a zlatej éry, ako aj o rozsiahlej zbierke umenia, predstavila sprievodkyňa Galérie Lomnica. Čerešničkou na záver press tripu bola návšteva remeselnej pekárne, vôňa čerstvého chleba a cukrárenskej výroby, nahliadnutie pod pokrievku šéfkuchára Kuszmannovho bazára, a samozrejme, aj fotenie sa pri pohári remeselného piva s cisárom Františkom Jozefom. Zážitkov a materiálu si účastníci odniesli hneď na niekoľko reportáží a článkov, no tiež ocenili príjemnú atmosféru, príležitosť na stretnutie s kolegami a profesionálny PR servis. Zúčastneným médiám sme sa snažili variovať respondentov, vizualitu výstupov a dodať podklady k témam navyše tak, aby mali možnosť spracovať obsah každý iným spôsobom a zaujať tak svojho čitateľa či diváka.

Výsledky

Napriek tomu, že témy mali svoj komerčný rozmer, médiám sme ponúkli media momenty, vďaka ktorým obsah spracovali spontánne. Nášho press tripu sa zúčastnili všetky televízie, relevantné lifestyle médiá a regionálni redaktori. Raňajky v oblakoch sa dostali do prime time večerných televíznych novín. Dohromady sme zabezpečili viac ako 60 spontánnych výstupov v celkovej hodnote takmer 300 tisíc eur.