Klient VIAJUR

Termín marec - jún 2023

Medializácia druhého ročníka podujatia “Cesta Jurom”, príprava krstu nového ružového vína Dunaj rosé 2022, organizácia autogramiády hercov obľúbeného seriálu “Dunaj, k vašim službám”, dohodnutie mediálneho partnerstva s TV Markíza, pokrytie eventu médiami

Východisko

VIAJUR Dunaj rosé 2022 je ružové víno z unikátnej slovenskej odrody Dunaj a vzniklo v spolupráci so svetoznámou špecialistkou na ružové vína Elizabeth Gabay Master of Wine.  Netradične je balené v plechovke, ktorá je ekologickou a recyklovateľnou alternatívou voči konvenčným skleneným obalom. Moderná plniaca linka je priamo v pivniciach u nášho klienta Kaštieľ Pálffy a VIAJUR sa ňou zaraďuje medzi najinovatívnejšie slovenské vinárstva na Slovensku. Toto víno malo byť predstavené a pokrstené na druhom ročníku podujatia Cesta Jurom do VIAJUR.

Zadanie

Klient nás požiadal, aby sme spropagovali druhý ročník podujatia Cesta Jurom do VIAJUR, ktoré sa koná v majestátnych vyše päťstoročných pivniciach v Kaštieli Pálffy. Akcia sa mala konať v posledný aprílový víkend a cieľom bolo jednak prilákať čo najvyšší počet návštevníkov, no zabezpečiť podujatiu aj adekvátnu medializáciu.  Butikové vinárstvo VIAJUR je pokračovaním historického príbehu, ktorého dôležitou súčasťou je Kaštieľ Pálffy vo Svätom Jure. Súčasťou podujatia sú prehliadky pivníc, degustácie, bohatý program pre deti aj dospelých zakončený koncertom. Počas tohto ročníka bolo v pláne aj predstavenia novinky vinárstva, ružového vína VIAJUR Dunaj rosé 2022.

 

Realizácia

Hneď, ako sme sa dozvedeli názov nového vína a claim „Dunaj. Rieka, ktorá spája krajiny. Víno, ktoré spája ľudí,“ ktorým je propagované, sa nám v mysli vynorila strhujúca televízna sága Dunaj, k vašim službám. Začali sme sa pohrávať s myšlienkou prepojenia seriálu, ktorý dýcha históriou, s unikátnym a exkluzívnym vínom, ktoré taktiež vznikalo v jedinečných historických priestoroch. Moderná plniaca linka vína je dokonca priamo v pivniciach Kaštieľa Pálffy a VIAJUR sa ňou zaraďuje medzi najinovatívnejšie slovenské vinárstva na Slovensku.

Klientovi sa náš nápad páčil, tak sme sa pustili do vybavovania a oslovovania hlavných hercov seriálu. Podarilo sa nám dohodnúť mediálne partnerstvo s TV Markíza a dokonca krst vína samotnými hlavnými protagonistami: Jánom Koleníkom, Petrou Dubayovou, Lesanou Krauskovou a Marekom Rozkošom. Taktiež sme médiá nalákali na jedinečnú príležitosť porozprávať sa na mieste so spoluautorkou vína, svetoznámou francúzskou špecialistkou na ružové vína Elizabeth Gabay, Master of Wine, ktorá víno Dunaj vytvorila s vinárom a zároveň výrobným riaditeľom vinárstva VIAJUR, Tomášom Dilongom.

Teasing akcie sme podporili vydaním pozývacej tlačovej správy a „živou“ pozvánkou v relácii Teleráno, kde sympatické herečky vystúpili pred budovou TV Markíza z historického veterána, ktorý mal byť taktiež súčasťou druhého ročníka podujatia Cesta Jurom do VIAJUR. Prepojili sme tak históriu, Dunaj, seriál, aj víno.

Výsledky

Posledný aprílový víkend navštívilo vinárstvo VIAJUR a jeho historické pivnice vyše tisíc návštevníkov. Medzi médiami, ktoré sa zaujímali o známe tváre, boli aj televízie, lifestylové portály a denníky, ale aj týždenníky a mesačníky, ktoré tému spracovali práve cez rozhovory o víne. Samotná autorka vína, Elizabeth Gabay, bola „vyspovedaná“ dohromady na pätnástich tlačených stranách časopisov a novín. Dobrý pocit z podujatia mali aj herci zo seriálu, keďže zábery z neho uverejnili aj na svojich sociálnych sieťach.