Klient BILLA, s.r.o., člen REWE International AG

Termín október 2018 – december 2018

Kampaň pri príležitosti osláv 25. výročia obchodného reťazca, komunikačná stratégia, komplexný PR servis, reprezentatívny prieskum, spolupráca s influencermi, súťaž

Zadanie

Oslavy 25-ročného jubilea spoločnosti BILLA na Slovensku boli jedným z dôležitých míľnikov obchodného reťazca a boli vnímané ako TOP udalosť roka, ktorá si vyžadovala rozsiahlu komunikačnú podporu na rôznych úrovniach a naprieč všetkými oddeleniami. Jednu z kľúčových úloh zohrávala aj nami zastrešovaná komplexná PR podpora, ktorá zahŕňala navrhnutie komunikačnej stratégie, prípravu, vypracovanie a napĺňanie mediaplánu, priebežné media relations, copywriting, prípravu, sprocesovanie a vyhodnotenie reprezentatívneho prieskumu, organizáciu tlačovej konferencie, intenzívnu spoluprácu s influencermi, podporu súťaže o výhry v hodnote jeden milión eur a následný celkový reporting kampane.

Realizácia

Spoločnosť BILLA na Slovensku pôsobí od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov, prevádzkuje ich vyše 150. Zamestnáva viac ako 4 500 pracovníkov. V októbri 2018 oslavovala 25. výročie, ktoré bolo vynikajúcou komunikačnou príležitosťou nielen na hodnotenie uplynulých rokov, ale aj odhalenie plánov do budúcnosti či poďakovanie a odmeňovanie verných zákazníkov. Našu komunikačnú kampaň sme odštartovali reprezentatívnym prieskumom, vďaka ktorému sme zistili ako sa v čase významne menili nákupné zvyky Slovákov. Prekvapujúce zistenia sme spolu s celkovým hodnotením pôsobenia spoločnosti a víziou do budúcnosti prezentovali médiám a verejnosti na tlačovej konferencii, ktorá oslavy oficiálne otvorila. Výsledky prieskumu boli natoľko zaujímavé, že sa o ne zaujímali nielen médiá, ale napríklad aj Národná banka Slovenska, ktorá si vyžiadala dodatočné informácie.

Influenceri Now&Then

V súčasnej dobe silného vplyvu sociálnych médií sme paralelne s centrálnou mediálnou kampaňou využili aj silu influencerov, ktorým sme vymysleli kampaň s názvom Now&Then. Na spoluprácu sme oslovili známe mená ako Lenka Šóošová, Matúš Krnčok, Barbora Švidraňová, Adam Žampa a vtedy ešte málo známeho Františka Košarišťana alias Fero Joke, ktorého potenciál sme odhalili už v jeho začiatkoch.

Cieľom bolo poukázať na to, ako čas letí a čo všetko sa za 25 rokov môže udiať, dosiahnuť a zmeniť. Osobnosti mali za úlohu obhliadnuť sa späť za svojim o 25 rokov mladším ja a zachytiť to na spoločnej fotografii. Spoluprácu s influecermi sme prepojili aj so súťažou o BILLA poukážky, aby sme podporili engagement. Bulvárny potenciál kampane sme využili v spoluprácach s Novým Časom a Interez.

Súťaž o milión

Treťou komunikačnou líniou na podporu jubilea spoločnosti bola komunikačná podpora veľkolepej súťaže pre BILLA zákazníkov s darmi spolu v hodnote až jedného milióna eur. Dôraz sme kládli na všetky hodnotné ceny počnúc kvalitnými chladničkami plnými BILLA potravín, cez letné dovolenky, až po darčekové karty a mnoho ďalších.

Výsledky

Oslavy spoločnosti boli prezentované počas troch mesiacov vo všetkých kľúčových celoslovenských i lokálnych médiách, BILLA synergicky využila všetky dostupné komunikačné kanály. Reťazec tiež získal vynikajúcu pozitívnu vizibilitu na sociálnych sieťach a v online.