Klient J&T Real Estate

Termín august 2016 – december 2017

Príprava komunikačnej stratégie k otvoreniu prvého prešovského nákupného centra EPERIA Shopping Mall, vrátane teasingu, spolupráce s renomovaným módnym návrhárom a veľkolepej otváracej show.

Zadanie

J&T REAL ESTATE začala v júni 2016 výstavbu nákupného centra EPERIA Shopping Mall v Prešove. Tretiemu najväčšiemu mestu u nás dosiaľ chýbal moderný shopping, aký poznáme z iných regionálnych miest či Bratislavy. Klient stál pred viacerými výzvami. Bol to preňho prvý projekt tohto druhu, navyše, na špecifickej regionálnej pôde. Po dlhých rokoch stagnácie to bol projekt, ktorý sa začal v meste reálne stavať a bol pod drobnohľadom. Cieľom komunikácie bolo, aby sa projekt nestretol so žiadnym kritickým momentom a aby sa Prešovčania tešili na EPERIU už v čase výstavby, čo sa nám podarilo.

Realizácia

Komunikačnú stratégiu do istej miery predurčil výborný názov centra. EPERIA vychádza z pôvodne maďarského názvu mesta Eperjes. EPERIA bola de facto už svojím názvom prešovská. Byť niekým miestnym je pre dobré vzťahy v regióne dôležité. Na východe zvlášť. Chceli sme sa stať súčasťou prešovskej komunity – už v momente výstavby – a rozširovať počty jej komunity, ktorá sa okolo nás začala budovať. EPERIA začala s Prešovčanmi komunikovať hlavne na Facebooku. A to tak, ako keby už stála a bola fashion poradkyňou; kamoškou, ktorá vie, čo sa v meste deje; kamoškou, ktorá zabaví, obdaruje i pomôže.

V úvodnej fáze (jeseň 2016) sme sa sústredili na to, aby lokálne médiá mali o projekte čo najviac informácií a aby okolo projektu nevznikali žiadne pochybnosti. Stratégia bola vyberať do tlačových materiálov okrem aktualizačných momentov aj informácie, ktoré sú lokálne zaujímavé: zamestnanosť, lokálni podnikatelia s prevádzkami v EPERII, lokálne firmy na stavbe, prvá ekologická stavba v meste a pod.

Keďže EPERIA znamená v preklade jahody, tak ich priniesla v novom roku do mesta ako prvá a obdarovala nimi Prešovčanov. EPERIA ešte nestála, no striedanie sezónnych módnych trendov v rámci svojich značiek dopriala Prešovčanom už v čase výstavby – módnou šou v centre mesta. Otvorenie EPERIE ozvláštnili jej vlastné šaty, ktoré na motívy jahôd vytvoril módny návrhár Boris Hanečka. Šaty mali aj lokálny prvok – aplikáciu vychádzajúcu zo soľnobanskej čipky, ktorú vytvorila prešovská čipkárka Jana Frajkorová. EPERIA sa pravidelne zapájala aj do CSR a charitatívnych akcií v meste.

Výsledky

EPERIA mala pri otvorení na svojom FB počet followerov, ktorý majú niektoré nákupné centrá po niekoľkoročnom fungovaní. Komunita okolo nej bola veľmi živá, interaktívna a pozitívne naladená. Nezaznamenali žiaden hejt, žiadnu sťažnosť, či osočujúcu diskusiu. Obdobne to bolo aj v mediálnej komunikácii – žiadne nekalé boje konkurencie, žiadni aktivisti. EPERIA je dnes v Prešove značkou, ktorú obyvatelia mesta poznajú a začali jej dôverovať. PR komunikáciu centra pozitívne vyzdvihol aj „partner z fachu“, spoločnosť CBRE, ktorá je novým správcom centra.

V roku 2017 získal projekt 3. miesto v súťaži PROKOP v kategórii Regionálne PR.