Klient SLOVNAFT a.s.

Termín august – november 2022

Predstavenie vylepšených prémiových palív zážitkovou formou v testovacom centre DTC pri Viedni, press trip

Východisko    

Náš klient Slovnaft dva roky kontinuálne vyvíjal a testoval rôzne tipy aditív (prímesí) do svojich prémiových palív. Kľúčové bolo, aby motoristom a zákazníkom ich čerpacích staníc priniesli dlhšiu životnosť motora, lepší výkon a nižšie emisie. Podarilo sa a Slovnaft v septembri predstavil nové, doteraz najlepšie prémiové palivá EVO Plus s trojitým efektom. Skupina MOL v rámci evolúcie svojich palív investovala do testovania vylepšených aditív zhruba milión eur.

Zadanie

Vylepšené zloženie aditív, tzv. EVOTECH formula, má výrazne silnejšie čistiace účinky pre staršie, ako aj najmodernejšie typy motorov. Už aj názov „EVO“ pripomína proces neustáleho vývoja, evolúcie. Pri úvodných brainstormingoch s klientom sme uvažovali práve aj nad (r)evolučnou cestou uchopenia témy, no ako druhú variantu sme mali zážitkovú tlačovú konferenciu v duchu hesla „Lepšie raz vidieť, ako dvakrát počuť“.

Realizácia

EVOTECH formula funguje podobne ako pracie prostriedky, čiže dokáže identifikovať usadeniny vytvorené v motore, naviazať ich na seba a odstrániť ich z palivového systému.  Spolu s klientom sme sa rozhodli, že novinárom v reáli ukážeme, ako sa to deje. Vybrali sme top 10 špecializovaných auto-moto žurnalistov a pozvali sme ich na exkluzívnu prehliadku špičkového akreditovaného testovacieho centra palív, motorov a automobilov Drive Technology Centra v rakúskom Schwechate. DTC centrum je jedným z piatich unikátnych centier v Európe (ďalšie sú až v Nemecku, vo Francúzsku a Anglicku), ktoré ponúka širokú škálu testov palív, aditív, motorov a vozidiel.  Práve tam prebehlo testovanie nových vylepšených palív EVO Plus.

Prehliadka bola spojená s expertným výkladom riaditeľa centra a prezentáciou inovovaných palív Slovnaft EVO s vylepšenou aditiváciou. V DTC novinári na vlastné oči uvideli, ako sa palivá testujú, ukázali sme im rozdiel medzi súčiastkami automobilov, ktoré jazdia na bežné palivá a na prémiové, videli v prevádzke testovacie motory, na ktorých sa niekedy virtuálne prejde až 30-tisíc kilometrov. Šéf DTC David Weissenberger zaujímavo porozprával o vývoji palív, čím sa líšia prémiové palivá od bežných palív, novinári mali možnosť natočiť si materiály na série článkov a položiť odborníkom desiatky otázok.

 

Výsledky

Hoci išlo o vyslovene špecifickú tému určenú pre úzky okruh novinárov, nášho press tripu sa zúčastnilo až 10 špecializovaných novinárov venujúcich sa téme motorizmu, z toho dve televízie. Téma prémiových palív a ich vývoja sa dostala v prime time do večerných televíznych novín, niektorí novinári si z nej vygenerovali viacero článkov. Dohromady sme zabezpečili 15 spontánnych výstupov v celkovej hodnote vyše 110 tisíc eur.