Klient TIPOS, národná lotériová spoločnosť, a. s.

Termín september 2014 – 2015

Vymyslenie a realizácia unikátneho autorského projektu spoločenskej zodpovednosti, vrátane mechanizmu fungovania a jeho komplexná PR podpora.

Východisko    

Úlohou bolo vymyslieť dlhodobý, cyklický a rozvíjateľný projekt spoločenskej zodpovednosti, ktorý sa stane súčasťou korporátnej identity firmy TIPOS.

Stratégia

Projekt VĎAKA je veľmi jednoduchý, autentický a stojí na obyčajnom ľudskom poďakovaní sa. Kedykoľvek, komukoľvek a za čokoľvek.

TIPOS v pilotnom ročníku venoval peniaze na bezplatné verejné korčuľovanie, 10 centov za každé poďakovanie. Na masovú kampaň sme nemali peniaze. Optimalizovali sme preto stratégiu tak, aby sme dosiahli maximálnu mieru spontánnych reakcií. Projekt tvoria tri základné piliere:

  1. Webstránka www.vdaka.sk – centrálna platforma poďakovaní prepojená so sociálnymi sieťami FB, Twitter a Instagram (poďakovania aj cez hashtag #vdaka).
  2. Putovná STENA VĎAKY, na ktorú ľudia pripínali malé farebné papieriky tak, že postupne sami vytvorili logo VĎAKA.
  3. Dlhodobá spolupráca s vybranými novinármi aj regionálnymi médiami, ktorí pravidelne a spontánne informovali o projekte širokú verejnosť.

Realizácia

Projekt sme 4.9. odštartovali tlačovou konferenciou. Vyhlásili sme september za MESIAC VĎAKY a so STENOU sme sa zúčastnili troch eventov JOJ V MESTE, kde sme získali desiatky tisíc poďakovaní. Na jeseň 2014 sme stenu inštalovali na rôzne podujatia. Objavila sa na Night Run v Bratislave, na všetkých hokejových zápasoch KHL sezóny a stala sa súčasťou vinárskych festivalov. Na podporu myšlienky sme získali mnohé osobnosti. Hercov, spevákov, moderátorov a športovcov z HC Slovan Bratislava a zo slovenského olympijského výboru. V decembri sme v spolupráci s FUN Rádiom motivovali do masového ďakovania aj jeho poslucháčov. V polovici januára sme oficiálne zastavili prílev poďakovaní a zverejnili zoznam slovenských miest, kde bolo možné korčuľovanie zdarma. Partnerské zimné štadióny rozdávali návštevníkom špeciálne lístky s posolstvom: VĎAKA TIPOS korčuľujete zadarmo, čo poskytlo spoločnosti ďalší bezplatný marketing.

Výsledky

Získali sme 110 137 autentických poďakovaní. Priemerná doba, ktorú návštevník strávil na www.vdaka.sk, bola viac ako 3 minúty, čo je vzhľadom na charakter stránky (nič neponúka, nič nepredáva, o ničom neinformuje) neobyčajne dlhý čas. S minimálnym rozpočtom sme vhodne zvolili mix PR aktivít tak, aby sme maximalizovali výsledok. Pre mediálnu komunikáciu tohto projektu bola typická spontánnosť, uvoľnenosť a pozitívna energia. Neevidovali sme žiadnu negatívnu reakciu či mediálny výstup. Zaznamenali sme viac ako 50 spontánnych mediálnych výstupov vo všetkých slovenských médiách. Autorský projekt realizovaný pre klienta na kľúč sa stal súčasťou korporátnej politiky firmy a jeho novou, trvalo udržateľnou CSR líniou. Myšlienku sme prepojili so sponzoringovými aktivitami firmy a vtiahli doň širokú komunitu ľudí. V druhom ročníku projektu v roku 2015 sa prostredníctvom projektu VĎAKA získalo až 119 169 poďakovaní, čo predstavuje sumu 11 916, 90 €. Projekt získal v súťaži PRokop v roku 2015 shortlist v kategórii Community Relations.