Klient TIPOS, národná lotériová spoločnosť, a. s..

Termín jún - december 2015

Komunikačná stratégia, teasing, press trip Helsinki, tlačová konferencia, ATL kampaň.

Východisko       

Slovensko sa 3. októbra 2015 stalo 17-tou krajinou, kde je možné hrať európsku lotériu – Eurojackpot. Úlohou agentúry bolo pripraviť Slovákov na Deň D a šancu vyhrať „neuveriteľných“ 90 miliónov eur sme museli zreálniť a vykresliť ako dosiahnuteľnú.

Zadanie

Jedným z cieľov agentúry  bolo pripraviť Slovensko na hru Eurojackpot. Nebol upresnený cieľ v zmysle počtu hráčov. Našou internou výzvou však bolo poraziť okolité krajiny, čo sa aj podarilo. Eurojackpot zároveň nesmel kanibalizovať na iných hrách TIPOS-u. Museli sme jasne vysvetliť bezpečnostné princípy hry, celú jej logiku a mechaniku. Najväčšou výzvou však bolo zhmotniť možnosť dosiahnutia mega výhry 90 miliónov. Cielili sme nielen na pravidelných hráčov lotériových hier, ale aj na  širokú 18+ verejnosť. Cieľom aj výzvou bolo „poblázniť“ Slovákov Eurojackpotom.

Realizácia

Mediálna kampaň začala  4. 9. 2015, po Slovensku bolo umiestnených 9 bielych bigboardov s  čiernym nápisom „90 000 000“.  Týždeň sme nechali voľne plynúť špekulácie, ďalší týždeň sme informovali regionálne médiá o zmysle bigboardov tak, aby to stihli ďalší týždeň zverejniť (ide o týždenník). Až 14. 9. 2015 sme oficiálne priznali, že 90 miliónové bigboardy sú od Tiposu a v tom týždni sme dosiahli masívne celoplošné zverejnenie v rozpätí dvoch troch dní. 21. 9. 2015 sme pripravili pre Tipos luxusnejšie poňatú tlačovú konferenciu, kde sme oficiálne a obšírne informovali o príchode hry Eurojackpot. Nasledoval riadený proces poradenstva: „Čo robiť s 90 miliónmi eur?“. Odpovedali privátni bankári, boháči, celebrity a psychológovia. 6.-7. 10. 2015 bol usporiadaný press trip do Helsínk, kde si všetky naše TV urobili zábery z miesta žrebovania a natočili ankety (obyčajní Fíni posielali Slovákom želania šťastia). Podľa dohody uverejnili reportáže s poslednou výzvou na uzatvorenie stávky 8. októbra večer v hlavných správach. Prvé žrebovanie bolo v Helsinkách 9. 10. 2015 a vďaka press tripu sme mali realistické a pútavé reportáže. Všetky TV využili „český príbeh“ aj motív poradenstva.

Výsledky

ATL kampaň sa rozbehla až po Dni D. Naše výstupy sme dosiahli kombináciou použitých nápadov, ktorými sme  dokázali namotivovať Slovákov cez PR nástroje na hru Eurojackpot. Podarilo sa, do prvého žrebovania Eurojackpotu na Slovensku sa v pomere k počtu obyvateľov zapojilo viac ľudí, ako napríklad v Česku, Maďarsku, Rakúsku a iných krajinách. Neskôr sme úspešne využívali momenty, kedy sa nakumuloval Eurojackpot v desiatkach miliónov a keď dosiahol 90 miliónov, vždy sme vedeli oprášiť všetky naše motívy z Dňa D. Slovensko je dodnes na popredných miestach a hra sa teší veľkému záujmu hráčov. Spoločnosť TIPOS ju považuje za veľmi úspešnú.