Klient Kraft Foods EBSC (Mondelēz EBSC)

Termín marec – december 2013

Predstavenie najväčšieho výrobcu čokolády ako relevantného IT zamestnávateľa. Kompletná príprava náborovej kampane pre SAP špecialistov, HR kampaň, vizuálna identita, komunikačný jazyk, tvorba claimu.

Východisko       

Figaro na Račianskej prešlo od 90-tych rokov výraznými koncernovými zmenami. Názvy spoločnosti sa postupne menili z Jacobs Suchard Figaro na Kraft Jacobs Suchard, neskôr na Kraft Foods Slovakia a posledný rebranding prebehol v prvom kvartáli 2013 na Mondelēz International. Bez ohľadu na brand boli vždy vnímaní ako tradičná, voňavá,  čokoládová a cukrovinkárska fabrika s dobrým menom. Našou úlohou bolo však imidžovou kampaňou predstaviť Kraft (Mondelēz) ako IT zamestnávateľa. Okrem výrobnej časti firmy, pôsobí na Slovensku aj entita servisného centra pracujúca pre pobočky 26 krajín Európy. V tom čase otváralo centrum novu divíziu a potrebovalo zamestnať chronicky nedostatkových SAP špecialistov.

Zadanie

Zadefinované ciele kampane boli v prvom rade:

  1. predstavenie najväčšieho výrobcu čokolády ako relevantného zamestnávateľa v oblasti IT (potenciálnym zamestnancom, partnerom a konkurencii)
  2. pomôcť zvýšiť rozpoznanie značky, keďže kampaň bola naplánovaná aj počas rebrandingovej fázy
  3. samotný nábor SAP špecialistov (marec-december 2013)

Realizácia

V rámci imidžovo – náborovej kampane sme sa rozhodli odvážne „spáriť“ IT svet s čokoládou a jej hravosťou. Uvedomovali sme si, že SAP komunita je na Slovensku extrémne malá, unikátna, nie veľmi komunikatívna a čiastočne aj rozmaznaná obdobným množstvom pracovných ponúk. Rozhodli sme sa preto týchto kandidátov hľadať aj prostredníctvom ich priateľov, a tých za to odmeniť množstvom čokolády v ich telesnej hmotnosti. Kampaň preto dostala názov VYVÁŽIME ŤA ČOKOLÁDOU s rovnomenným webom www.vyvazimetacokoladou.sk. Hlavným motivačným claimom sa stala veta OSLAĎ SI SVOJU IT KARIÉRU, pretože zhmotnenie sladkých dobrôt s IT kariérou bol fundamentálny odlišovací faktor od zvyšku konkurencie na trhu. Ústredným vizuálnym ťahačom kampane sa stala preto čokoládová klávesnica, ktorá zosobňuje sladký život itečkara v Mondelēz. Štart kampane prebehol počas Profesia Days 2013 a ultimátnym online/offline media mixom zameraným na našu náročnú cieľovku.

Kreatívna kampaň VYVÁŽIME ŤA ČOKOLÁDOU zaznamenala hlasný buzz v celej komunite a vytvorila za prvý mesiac fungovania webu takmer 4 500 unikátnych návštevníkov. Motivačný názov VYVÁŽIME ŤA ČOKOLÁDOU vytvoril tzv. marketingový „bonding“ efekt – podnecoval aj nie-SAP komunitu, aby nám takýchto špecialistov odporúčala, a tým rozsievala našu kampaň ďalej a ďalej. Z webu bolo zaslaných 154 formulárov s CV, z ktorých cca. 90 % bolo relevantných uchádzačov pozvaných na pohovor (SAP senior špecialistov je pre porovnanie na Slovensku len niekoľko stoviek). Kampaň sa stala BEST PRACTICE pre cely EMEA región korporácie. Zaznamenala väčšiu odozvu a reálne reputačné výsledky ako samotná veľká korporátna rebrandingová kampaň. Bez akéhokoľvek plateného SEO zásahu, sa stránka vyvazimetacokoladou.sk dostáva medzi prvé výsledky v Google pri hľadaní informácií o spoločnosti. Projekt VYVÁŽIME ŤA ČOKOLÁDOU bol v porovnaní s inými imidžovými a HR aktivitami korporácie absolútne nízkorozpočtový s vysokou efektivitou, a aj preto sa Mondelez EBSC rozhodlo pre jeho pokračovanie. V roku 2014 bol projekt ocenený aj na súťaži PRokop, kde získal 2. miesto v kategórií Corporate Communications.